Әр адам априори тауарлар мен қызметтердің тұтынушысы болып табылады. Өмірінің ішінде ол көптеген сатып алулар жасайды, және көбінесе олардың бәрі әрдайым сәтті бола бермейді. Біреу сатушыға батыл барып, сапасыз өнімді сатып алған жағдайда бұзылған құқықтарды қалпына келтіруді талап етеді. Ал кейбіреулері жай араласпағанды жөн көреді, өйткені олар көбінесе өз құқықтарын білмейді.
Тауар-ақша қатынастары шеңберінде көптеген «ыңғайсыз» жағдайлар бар. Әдетте, дүкендер мен супермаркеттерде олар ақаулы тауарларды оңай ауыстырады немесе ақшасын қайтарады: жыртылған сүт қорабы, сапасыз немесе мерзімі өтіп кеткен өнімдер және т.б. Олар киім-кешектер немесе аяқ киімдер сіздің талғамыңыз бен стиліңізге сәйкес келмесе, ақшасын толық қайтарып береді. Мұндай жағдайда ең маңыздысы — сізде тауардық немесе фискалды түбіртек болу қажет және қайтаруды 14 күннен кешіктірмеу керек.
Қазақстандық заңнамаға сәйкес, азаматтар тауарларға ақшаны қайтаруға немесе өнім тиісті сапада болса да айырбастауға құқылы. Әдетте, бұл азық-түлік емес өнімдерде болады, егер сізге түсі, өлшемі немесе стилі сәйкес келмесе. Сонымен қатар, сатып алынған өнімді пайдалануға үлгермегеніңіз және сатып алу фактісі бойынша құжаттарды сақтағаныңыз маңызды болып табылады. Бұл ереже дәрі-дәрмектерге, шұлықтарға, іш киімдерге, метрлік тауарларға, өсімдіктер мен жануарларға, ұялы байланыс абоненттік құрылғыларына қолданылмайды.
Егер сатушыда (өндірушіде) сұраныс ұсынылған кезде ауыстыру үшін қажетті тауарлар болмаса, ауыстыру осындай талап туындаған күннен бастап күнтізбелік он күн ішінде жүргізілуі керек.
Сараптаманың егжей-тегжейіне жеке тоқталған жөн. Қайтарылған тауарлардың сапасын қосымша тексерудің құнын сатушы төлейді. Егер тауарларға осындай сараптама жүргізу нәтижесінде тауарларда ақаулар жоқ екендігі немесе тұтынушыға тауарларды бергеннен кейін пайдаланудың, сақтаудың немесе үшінші тұлғалардың іс-әрекеттерінің немесе форс-мажорлық жағдайлардың белгіленген ережелерін бұзу салдарынан туындағаны анықталса, тұтынушы сатушыға сараптама жүргізу шығындарын, сондай-ақ оны өткізуге байланысты шығындарды,жүк тасымалдау шығындарын өтеуге міндетті.
Тұтынушы тауардың сапасын бақылауға және сараптамаға жеке өзі немесе өзінің өкілі арқылы қатысуға, сондай-ақ тауарларды өз есебінен сараптамадан өткізуге құқылы.
Өнімді немесе қосалқы бұйымды ауыстыру кезінде кепілдік мерзімі, егер ол келісімшартта өзгеше көзделмесе, оны тұтынушыға берген күннен бастап қайта есептеледі.
Бұзылған, ақаулы өнімді қайтару немесе айырбастау ережелері жеңілдікті немесе өнімді жөндеуге төлем төлеуді болжайды. Ерекшеліктері келесі болып табылады: ақаулары сатып алу кезінде жарияланған және тауарлар жеңілдікпен сатылған кезде немесе сатып алушының өзі пайдалану ережелерін бұзған жағдайларда.
Сатып алу туралы және сауда мекемесінде болу жайлы сурет түсірсеңіз жақсы болар еді. Есіңізде болсын, дүкендерде суретке түсіруге тыйым салынбайды. Егер чек жоғалып кетсе немесе берілмесе, бұл сізге үлкен көмек болады. Жоғалған чек, әрине, қайтару мен айырбастауда қиындық тудырады. Кейбір жағдайларда жарамдылық мерзімін дәлелдеу немесе кепілдік мерзімін дәл белгілеу маңызды болып табылады. Чек болмаған кезде мұны істеу өте қиын.
Сатып алушы жарамдылық мерзімі немесе кепілдігі әлі де жалғасатын өнім бұзылған жағдайда оның ақаулары туралы мәлімдеуге құқылы екенін білуіңіз керек. Сондықтан кепілдік талонын әрдайым сақтау қаншалықты маңызды екендігі түсінікті. Кепілдеме болмаған және шығарылған күні белгісіз жағдайларда қайтару сатып алынған күннен бастап екі жыл ішінде жүзеге асырылады. Ерекшеліктері сатушылармен жеке талқыланады және ол келісімдерде қарастырылған. Жарамдылық мерзімі аяқталғаннан кейін, екі жылдан аз уақыт өткен соң, тауарлар қайтарылуға жатады. Бірақ сіз өнімнің зақымдануы сатып алудан бұрын болғанын дәлелдеуіңіз керек.
Жоғарыда айтылғандарды қорытындылай келе, фискалды немесе тауарлық түбіртектің шешуші рөлі туралы, осы сауда нүктесінде сатып алу туралы фотосуретті жасау жайлы тағы бір рет еске салу ғана қалады. Сіздің құқығыңызды қорғау үшін кепілдеме немесе мерзім аяқталғанға дейін түбіртектерді және сатып алуға байланысты барлық құжаттарды сақтағаныңыз жөн. Сонда сіздің ісіңізді дәлелдеу және ақшаны қайтару немесе өнімді айырбастау оңай болады.
Егер сатушы ақшаны қайтарудан бас тартса, азаматтар тұтынушылардың құқықтарының бұзылғандығы туралы Түркістан облысы бойынша сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаменттің +7 771 322 8282, + 7 700 606 0071, + 7 775 224 5616 жедел желі телефондар арқылы хабарласуға болады. Сондай-ақ, электронды және жазбаша өтініштерді Департаменттің мекенжайына «e-Gov.kz», «е-otinish» ақпараттық жүйелері, «Қазпошта» АҚ арқылы немесе қолма-қол жолдауға болады.
Департамент қызметкерлері азаматтарды қабылдауды Түркістан облысы, Түркістан қаласы, Жаңа қала м/а, 32 көше, 16 ғимарат, корпус А 427 кабинет мекенжай бойынша жүргізеді.
Как вернуть деньги за некачественный товар или услугу
Каждый человек априори является потребителем товаров и услуг. В течение своей жизни он делает много покупок, и часто не все из них всегда успешны. Кто-то смело идет к продавцу и требует восстановить нарушенные права в случае покупки некачественной продукции. А некоторые просто предпочитают не вмешиваться, потому что часто не знают своих прав.
В рамках товарно-денежных отношений существует немало «некомфортных» ситуаций. Обычно в больших фирменных магазинах и супермаркетах легко заменяют или возвращают бракованный товар: порванные пакеты из-под молока, некачественную или просроченную продукцию и т. д. они вернут вам полный возврат средств, если одежда или обувь не соответствуют вашему вкусу и стилю. В таком случае самое главное, чтобы при себе был не использованный товар или фискальный чек и возврат товара должен быть не позднее 14 дней.
По законодательству Казахстана граждане имеют право вернуть деньги за товар или обменять его, даже если товар надлежащего качества. Обычно так происходит с непродовольственными товарами, если их цвет, размер или фасон вам не подходят. Кроме того, важно, чтобы вы не успели воспользоваться приобретенным товаром и сохранили документы о факте покупки. Данное правило не распространяется на лекарства, носки, нижнее белье, метражные товары, растения и животные, мобильные абонентские устройства.
В случае отсутствия у продавца (производителя) необходимого товара для замены на момент подачи требования, замена должна быть осуществлена в течение десяти календарных дней со дня подачи такого требования.
Стоит отдельно остановиться на деталях экспертизы. Стоимость дополнительной проверки качества возвращенных товаров оплачивает продавец. Потребитель обязан возместить продавцу затраты на проведение экспертизы, а также затраты, связанные с ее проведением, затраты на перевозку грузов,если в результате проведения такой экспертизы товаров будет установлено, что в товарах отсутствуют дефекты или они возникли вследствие нарушения установленных правил использования, хранения или действий третьих лиц или форс-мажорных обстоятельств после передачи товаров потребителю.
Потребитель вправе лично или через своего представителя участвовать в контроле качества и экспертизе товара, а также проводить экспертизу товаров за свой счет.
При замене продукции или вспомогательного изделия гарантийный срок пересчитывается с даты его передачи потребителю, если иное не предусмотрено договором.
Условия возврата или обмена поврежденного, бракованного товара предусматривают скидку или оплату ремонта товара. Исключениями являются следующие: в случаях, когда о дефектах заявлено при покупке и товар продается со скидкой, либо в случаях, когда покупатель сам нарушает правила использования.
Было бы лучше, если бы вы сделали снимок о покупке и о пребывании в торговом заведении. Помните, что фотографирование в магазинах не запрещено. Если чек утерян или не выдан, это очень поможет. Утерянный чек, безусловно, вызывает проблемы с возвратом и обменом. В некоторых случаях важно доказать срок годности или точно установить гарантийный срок. Это очень сложно сделать, когда нет чека.
Вы должны знать, что покупатель имеет право заявить о своих дефектах в случае повреждения продукта, срок годности или гарантия которого все еще сохраняется. Поэтому понятно, насколько важно всегда хранить гарантийный талон. В случаях отсутствия гарантии и неизвестной даты выпуска возврат осуществляется в течение двух лет со дня покупки. Особенности обсуждаются с продавцами индивидуально, и это предусмотрено в соглашениях. По истечении срока годности, менее чем через два года, товары подлежат возврату. Но вы должны доказать, что повреждение продукта произошло перед покупкой.
Подводя итог вышесказанному, остается еще раз напомнить о решающей роли фискального или коммерческого чека. Чтобы защитить свои права, вам следует сохранять чеки и все документы, связанные с вашей покупкой, до истечения срока гарантии или истечения срока ее действия. Тогда будет легко доказать свою правоту и добиться возврата денег или обмена товара.
По вопросам защиты прав потребителей можно обращаться в Департамент торговли и защиты прав потребителей по Туркестанской области по телефонам горячей линии +7 771 322 8282, +7 700 606 0071, +7 775 224 5616. Также электронные и письменные заявки можно направлять в Департамент через «e-Gov.kz» «е-otinish», можно отправить вручную через АО «Казпочта» в адрес департамента.
Сотрудники департамента проводят прием граждан по адресу г. Туркестан, м/а Жана Кала, ул. 32, дом 16, корпус А, 427 кабинет.