Бәріміз де түрлі тауарлар мен қызметтерді тұтынып жатамыз. Біз – сатып алушымыз, емделушіміз, жолаушымыз, оқырманбыз, демек тұтынушымыз. Әрбір адам сауатты, өркениетті тұтынушы болу, сондай-ақ тұтынушылық құқығы мен мүддесін қорғай алу үшін қажетті білімге ие болуы керек. Өкінішке қарай, тауарларды сатып алу мен қызметтерді пайдалану барысында сапасыз тауарларға немесе сатушы мен қызмет көрсетуші тарапынан болатын жауапсыздыққа ұрынып жататын кезіміз бар. Демек, бұл тұтынушы құқығы жиі бұзылады деген сөз. Ал бізде тұтынушы құқығы қалай қорғалып жүр? Өз құқығымызды білеміз бе?
Түркістан облысы бойынша сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаменті тұрғындарға дер кезінде ақпарат беріп, оларды қаржылық сауаттандыра отырып, өз құқықтарын сақтауды үйретеді. Бұл бағытта департамент мамандары түрлі шаралар ұйымдастырып отырады. Жалпы халықтың тұтынушы ретінде өз құқықтарын білгені олардың өмір сүру салтына тікелей әсер етеді. Қазіргі кезде дүние жүзі мемлекеттерінің заңдары БҰҰ Бас Ассамблеясының Тұтынушылар құқығын қорғаудағы негізгі қағидаларын басшылыққа ала отырып, құқықтық сауаттылыққа шақырады. Мәселен, тауардың қауіпсіздігі, ақпарат құқығы, тауарды таңдау, өз мүддеңді жеткізе алу, негізгі қажеттілігіңді қанағаттандыра алу, шығынның орнын жабу сынды қағидаларды сақтау маңызды.
Ал біздің елімізде тұтынушылардың заң бойынша тауарларды иеленуге, яғни еркін шарт жасасуға, тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы ағарту және тұтынушының өз құқықтары мен заңды мүдделерін қорғау мәселелері жиі айтылады. Кез келген тұрғын құқықтық сауаттылығын арттыруға, тауар туралы және сатушы жайлы ақпарат алуға құқылы. Сондай-ақ тұрғындардың қауіпсіз тауарды сатып алуы және оның тиісті сапасына қарауы маңызды. Бүгінде тұтынушы тиісті де, тиісті емес сападағы тауарды айырбастап алу немесе қайтарып беру, тұтынушылардың көрсетілген қызметінің кемшіліктері салдарынан өздерінің өміріне, денсаулығына және мүлкіне келтірілген залалды толық көлемде өтеп ала алады. Сондай-ақ, сатушыдан тауарды сатып алу фактісін растайтын құжатты немесе тауарды сату кезінде жасалған шартты алу құқығы қарастырылған. Бұдан бөлек ұтыс түрінде берілген тауардың сапасы бойынша ойындардың ұйымдастырушысына кінә қоюға, тұтынушылардың қоғамдық бірлестіктерін құруға, моральдық зиянды өтеуде заң тұрғысынан қорғалған. Қазақстанда тұратын азамат Қазақстан Республикасының заңдарымен қорғалған және өз құқығын дәлелдей алады.
Егер тұтынушы ретінде құқығыңыз бұзылған жағдайда Түркістан қаласы, Жаңа қала шағынауданы, 32-көше, 16-ғимарат, А-блок, 4-қабат, 427-бөлме, Түркістан облысы бойынша сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментіне жүгіне аласыз.
Важно знать права потребителя
Мы все потребляем разные товары и услуги. Мы покупатели, пациенты, пассажиры, читатели, а значит и потребители. Каждый должен обладать необходимыми знаниями, чтобы быть грамотным, цивилизованным потребителем и защищать права и интересы потребителей. К сожалению, бывают моменты, когда нас поражает некачественный товар или безответственность продавца и поставщика услуг в процессе покупки товаров и использования услуг. Так, это значит, что права потребителей часто нарушаются. А как защищают права потребителей в нашей стране? Знаем ли мы свои права?
Департамент торговли и защиты прав потребителей по Туркестанской области учит граждан соблюдать свои права путем своевременного информирования и финансовой грамотности. Специалисты департамента организуют различные мероприятия в этом направлении. Знание широкой публики своих прав как потребителей напрямую влияет на их образ жизни. В настоящее время законы стран мира призывают к правовой грамотности, руководствуясь основными принципами Генеральной ассамблеи ООН по правам потребителей. Поэтому важно соблюдать важнейшие принципы безопасности товаров, права на информацию, выбора товара, уметь предоставлять свои интересы, удовлетворять свои базовые потребности, покрывать место убытков.
А в нашей стране часто затрагиваются вопросы прав потребителей на владение товарами по закону, т. е. на заключение свободных договоров, просвещение в области защиты прав потребителей и защиты своих прав и законных интересов потребителя. Любой житель имеет право на повышение правовой грамотности, информацию о товаре и о продавце
Жителям также важно покупать безопасные товары и следить за их качеством. В настоящее время потребитель может компенсировать в полной мере ущерб, причиненный его жизни, здоровью и имуществу из-за дефектов обслуживания клиентов. Также предоставляется право на получение документа, подтверждающего факт покупки товара у продавца или условие, сделанное при продаже товара. Кроме этого, защищена законом в обвинении организатора игр за качество предоставляемого товаров в виде выигрыша, создания общественных объединений потребителей и возмещения морального ущерба. Гражданин, проживающий в Казахстане, защищен законами РК и может доказать свои права.
При нарушении ваших прав как потребителя можно обратиться в Департамент торговли и защиты прав потребителей по Туркестанской области г. Туркестан, мкр-Новый город, ул. 32-я, здание 16 , блок А 4 этаж, 427 кабинет.