Көріп отырғанымыздай, ұйымдардың құрылымы мемлекеттік құрылымға ұқсас. Психологтар мен заңгерлер оларды «қауіпті» деп бекер айтпаған. Енді осы ағымдардың қарапайым халықты азғырып жатқанына тоқталайық. Біріншіден, жаңадан қабылданған «студент» ұйым мүшелері тарапынан психологиялық қысымға ұшырайды. Мұнда ол дәстүрлі емес діни ағымдарға «ғашық болады». «Алла сені жақсы көреді», «сен биік армандар мен мақсаттарды бағындыратын таңдаулылардың бірісің». «Бізден басқа бүкіл әлем күнәға батып жатыр»,-деп сендіреді. Екіншіден, дәстүрлі емес діни ағым өкілдері қоршаған ортадан бөлініп, бөлек өмір сүреді. Ал ұйымнан тыс дүниеден үзілген адам «ұстазының» айтқанын ой елегінен өткізіп, оны шынайы өмірмен салыстыру қабілетінен айырылатыны анық. Үшіншіден, қауіпті діни ұйымдар өз мүшелерінің ойлау қабілетін тежеу үшін түрлі әдістерді қолданады. Мысалы, бірсарынды әндерді жиі айту, бір қимылдың уақыт өте келе үнемі қайталануы психологиялық тәуелділікке әкеледі.
Қазіргі таңда адасушы ағымдардың жетегінде кеткен азаматтарды қайтарудың екі жолы бар:
Бірінші тәсіл «қайта бағдарламалау» деп аталады. Яғни, адамды сол қауіпті ұйымнан күштеп алып шығып жеке бөлмеге қамап, оның өткен өмірдегі бақытты кездерін есіне түсіру керек. Алайда өзі жан-тәнімен сенген «Ұстазының» жат ағымды насихаттап жүргенін есту оған ауыр тиері сөзсіз.
Зардап шеккендерді емдеу және оңалту әдістерін, диагностикалық және психологиялық әсер ету әдістерін әзірлеу. Діни ұйымдардың теріс әсерінен зардап шеккен адамдарға, сондай-ақ олардың отбасы мүшелеріне психологиялық және медициналық көмек көрсетуді ұйымдастыру. Психологиялық қауіпсіздік туралы мемлекеттік заңды әзірлеу үшін медициналық-психологиялық негізді дайындау; екіншіден, мемлекеттік органдар мен діни ұйымдар арасындағы қарым-қатынастарды үйлестіру тетіктерін құру және жүзеге асыру.
Осындай шараларды қолдану арқылы ғана еліміздің болашақ қауіпсіздігіне қатер төндіретін дәстүрлі емес діни ағымдардың таралуына тосқауыл қоюға болады
Теолог маман Б.Тұрарбек